Sif Sveinsdottir

Psykoterapeut med speciale i at hjælpe dig som har angst, depression, lavt selvværd, OCD, spiseforstyrrelse, stress, er i sorg eller traume. 

LÆS MERE OM SIF

Sif er virkelig god til at lytte og komme med gode spørgsmål og perspektiver.

Man føler aldrig, at Sif på nogen måde dømmer en. Det gør det langt lettere at åbne op og snakke om det, som man ikke tør snakke med andre om.

Jeg vil bestemt anbefale andre at søge hjælp hos Sif, fordi hun er erfaren, virkelig dygtig i faget, og meget let at snakke med. Peter Hald

Samtaleterapi hjælper, fordi det gør en forskel at tale om det som fylder indeni.  I samtaleterapi modtager du hjælp fra en psykoterapeut, som har psykologisk ekspertise og kan være objektiv, på en måde din familie og venner ikke kan. 

Hvad er samtaleterapi?

Samtaleterapi er en behandling, som bruger samtale som psykologisk redskab. I samtaleterapi modtager du støtte, viden og strategier, som hjælper dig at til bearbejde, forstå og håndtere dine psykologiske problemstillinger og/eller svære livssituation.

Hvorfor virker samtaleterapi?

Samtaleterapi virker fordi det gør en forskel at tale om det som fylder i dine tanker, sammen med psykoterapeut som har uddannelse og personlige kvalifikationer til at udføre samtaleterapi.

Samtaleterapi virker fordi:

  • psykoterapeuten har ekspertise i at håndtere psykologiske problemer med samtale
  • psykoterapeuten har fokus på relationen mellem dig og sig selv
  • psykoterapeuten har al sin opmærksomhed rettet mod dig
  • psykoterapeuten er opmærksomt og empatisk til stede med dig
  • psykoterapi er et trygt frirum, hvor du har den hjælp og tid du har brug for

Hvordan foregår samtaleterapi?

Konsultation består først og fremmest af samtale, hvor du lægger ud med det, som fylder indeni til hver samtale. Ud over mine forskellige indfaldsvinkler i mine respons, kan jeg foreslå at inddrage andre psykologiske metoder, hvis jeg mener at de kan hjælpe dig. Det kan være mindfulness, afspænding eller musik.

Hvordan hjælper samtalen?

Samtalen hjælper ved at jeg lytter opmærksomt på det du siger. Samtidigt vurderer jeg til hver tid, hvad der er mest vigtigt at fokusere på i det du siger, med udgangspunkt i hvad bedst kan hjælpe dig.

Jeg kan vælge en eller flere indfaldsvinkler:

  • fokusere på din personlige oplevelse – tanker, følelser og kropsoplevelser
  • fokusere på dine relationer med andre mennesker
  • fokusere på din livssituation her og nu
  • fokusere på din livshistorie
  • give dig psykologisk viden
  • give dig strategier
  • kun at lytte og være tilstede

Har du spørgsmål, er du velkommen at skrive til mig her eller ringe 25 26 20 20.
Er der telefonsvarer – indtal en besked og jeg kontakter dig hurtigst muligt.